Zupa miso z tajemniczym składnikiem myoga - Japońska kuchnia wychwala subtelne smaki

By To Nie Manga - 10 października

Tajemnicza myoga

Czas odkryć nowy japoński składnik


Myoga, takie dziwne coś obok, którego przechodziłam często na zakupach. Przypominające pąk kwiatu. Zawsze mnie trochę kusiło by sprawdzić, co to. Nie wiem czemu jednak czemu, coś sprawiało, że zarazem się go obawiałam. Wszystko do momentu, kiedy zobaczyłam tę Youtuberkę i użyłam jej do przygotowania ogórków. Potem już było tylko z górki. 

Czym jest myoga


Nazywa się ją czasem japońskim imbirem, gdyż przypomina go smakiem. Chociaż jest dużo delikatniejsza, więc może być dobrą alternatywą dla osób z delikatniejszą paletą. Niestety nigdzie nie znalazłam, informacji na temat jej właściwości zdrowotnych. Wręcz niektórzy uprzedzają, by nie używać jej zbyt dużo w kuchni, ze względu na lekką toksyczność, czy jak mówią legendy możliwość utraty pamięci. Głównie używa się ją jako przystrojenie dań lub piklowaną przekąskę. Często występuje w daniach w towarzystwie bakłażana. Dawno temu, dałam wam przepisy, na to, co tu kryć; niekochane przeze mnie warzywo, w trochę innej wersji. 


Zupa miso z japońskim imbirem i bakłażanem


Dzisiaj w zupie. Tutaj jednak uwaga. Jeśli lubicie bakłażan w postaci gotowanej, lekko rozmiękłej gąbki, próbujcie, inaczej potrawa jest trochę nudna. Myślę, że kiedyś całość zmiksuję, by spróbować czy zyska wtedy na smaku. Jeśli nie możecie kupić myogi, a lubicie ostre smaki czemu by nie wrzucić tutaj imbiru. Przepis banalny jak zawsze. Czas zakasać rękawy. Podzielcie się ze mną wynikami lub zdjęciami z waszych wersji.

Prosta zupa miso dla fanów delikatniejszych smaków

Składniki:

Bakłażan średni 1
Myoga 1
Wywar dashi 1,5 kubka
Miso 1 łyżka



Wykonanie:

  1. Odciąć szypułkę umytego bakłażana, przekroić go na pół, a potem na plastry.
  2. Myogę pokroić w większe plasterki.
  3. Zagotować dashi z bakłażanem. Pogotować przez chwilę. Po ostudzeniu dodać pastę miso i myogę.


Przepis ten pochodzi z książki てんきち母ちゃんのゆる糖質オフのやせる献立-たっぷり食べてウエストマイナス9cm!
Dedykowanej dla matek, które przez ograniczenie cukru chcą stracić centymetry w talii. Postanowiłam większość z nich zamieścić na blogu, gdyż są dość zdrowe jak na codzienną japońską kuchnię. Mało jest w nich cukru, soli i mięsa, a bardzo dużo warzyw, co niestety nie jest typowe. Do tego dania są bardzo proste w przygotowaniu, dlatego polecane dla zarobionych ludzi (czy to matek, czy ludzi z ograniczonym czasie, którzy chcę zdrowo gotować). Możecie książkę zakupić na Amazonie. Polecam!.Blog autorki Inoue Kanae również warto sprawdzić.

  • Share:

You Might Also Like

0 comments