Ogórki na różne sposoby za japońską Haru An

By To Nie Manga - 17 października

Ogórki z moyashi

Ogóraski moje ukochane

Ogórki są pyszne w każdej formie, chociaż w kiszonej, jak dla mnie najlepsze. Kiedy trafiłam na filmik na YouTube z nimi w roli głównej, nie mogłam się oprzeć. Polecam sprawdzić ten przepis, nawet jeśli nie znacie japońskiego. Kucharka tak świetnie kroi i to pokazuje, że dzięki niej w końcu ogarnęłam słupki. Moje wersje jej przepisów są jeszcze prostsze, chociaż mogłoby się wydawać, że prościej nie może być. Ostatni przepis będzie moim własnym wymysłem.

Trochę ostre, trochę słodkie

 Sos, którego używałam

 Myoga i ogórki świetnie współgrają

Ogórki z japońskim imbirem

Kroisz na grubsze kawałki ogórki i myogę. Zalewasz je sosem kimchi. Zostawiasz na parę godzin w lodówce. Gotowe.


Myślę, że w Polsce może być trudno skorzystać z tego sosu. Możecie jednak spróbować zakwasu koreańskiego, kimchi.

Kroimi ogórki w słupki

Ktoś spróbuje?

Ogórki z moyashi (kiełkami fasolki mung)

Kroisz ogórki w plastry pod kątem. Następnie tniesz plasterki w słupki. Posypujesz ogórki obficie solą, po 15 minutach myjesz je pod wodą. Wyciskasz nadmiar wody. Mieszasz z moyashi, dodajesz chiński sproszkowany rosół, można spróbować granulatów polskich.

Chiński rosół w proszku

Pamiętam jak lata temu, fascynowały mnie programy kulinarne. Amaro w Top Chefie zdziwił się, że ktoś użył w daniu kiełków fasoli. Warto wiedzieć, że to jeden z najtańszych składników i powszechnie stosowany w Azjatyckiej kuchni.


Wersja dla leniuchów


Ogórki z umeboshi (piklowaną śliwką)

Tniesz ogórki, tak jak lubisz, dodajesz do nich porwane umeboshi i gotowe.
Co ciekawe ogórki puszczą sok razem z umeboshi, tworząc smaczną przekąskę.


Jeśli spróbowaliście, koniecznie dajcie mi znać. Tutaj bądź na Instagramie z hasztagiem #toniemanga.

  • Share:

You Might Also Like

0 comments