Jajecznica z wodorostami - japoński pomysł na urozmaicenie śniadań

By To Nie Manga - 21 kwietnia

Udawany szpinak w jajecznicy


Śniadanie nie tylko dla glonojadów

Jajecznica już tu była. Dla leniuszków, którzy nie chcą się przemęczać i używać patelni.
Dzisiaj dalej dla osób, które w kuchni nie chcą spędzać za dużo czasu. Do tego składniki są raczej niecodzienne. Myślałam, to nie może się udać. Ku mojemu zaskoczeniu wyszło smacznie.
Dla fanów wakame to będzie strzał w dziesiątkę. Ja nie jestem fanką tych wodorostów, a też mi smakowało.


Składniki:

Jajka 2
Wakame pocięte 2 łyżki
Majonez 2 łyżki
Sos sojowy 2 łyżeczki


Wykonanie:

  1. Namocz wakame w wodzie, aż zyskają na objętości. Następnie potnij je w mniejsze pasma nożyczkami.
  2. Jajka roztrzep widelcem w misce.
  3. Na patelnię wrzuć majonez, gdy się rozpuści, dodaj odsączone z wody wakame.
  4. Gdy całość będzie ciepła, dodaj sos sojowy i jajka. Mieszaj do uzyskania konsystencji jaką lubisz.
Gotowe do wszamania!

Glonomania


Przepis pochodzi z książki てんきち母ちゃんのゆる糖質オフのやせる献立-たっぷり食べてウエストマイナス9cm!
Dedykowanej dla matek, które przez ograniczenie cukru chcą stracić centymetry w talii. Postanowiłam większość z nich zamieścić na blogu, gdyż są dość zdrowe jak na codzienną japońską kuchnię. Mało jest w nich cukru, soli i mięsa, a bardzo dużo warzyw, co niestety nie jest typowe. Do tego dania są bardzo proste w przygotowaniu, dlatego polecane dla zarobionych ludzi (czy to matek, czy ludzi z ograniczonym czasie, którzy chcę zdrowo gotować). Możecie książkę zakupić na Amazonie. Polecam!. Blog autorki Inoue Kanae również warto sprawdzić.

  • Share:

You Might Also Like

0 comments