Szpinakojajecznica — domowa japońska kuchnia chlubi się użyciem mikrofalówki

By To Nie Manga - 29 stycznia

Jajecznica ze szpinakiem a może szpinakojajecznica jak kto woli


Szpinakojajecznica idealnym śniadaniem


Są tu jakieś leniuchy, które lubią zdrowo i smacznie zjeść, ale nie chcą się narobić? Jeśli tak to zapraszam, bo będzie krótko i treściwie. Poranki są dla mnie ciężkie. Budzę się w trybie zombiaka i dopiero po porcji jogi, i śniadania z kawą udaje mi się przebudzić. W związku z tym jestem ostatnią osobą, która wznosi się na wyżyny sztuki kulinarnej rankiem.

Być może was to zaskoczy, ale wiele japońskich przepisów jest napisanych pod użycie mikrofalówki. Jeśli jednak takowej nie posiadacie lub wyrzekacie się jej z powodów zdrowotnych, spokojnie można użyć patelni.

Śniadanko mega proste, z dużą ilość protein oraz moim najukochańszym szpinakiem, którego nigdy dość. Chociaż stołówki w Polsce próbowały mnie do niego obrzydzić, na szczęście, gdy zaczęłam, sama gotować odkryłam jego potencjał, i jest ze mną po dziś dzień. Nie przedłużajmy więc. 

Przepis banalny jak zawsze. Czas zakasać rękawy. Podzielcie się ze mną wynikami lub zdjęciami z waszych wersji, również na moim Instagramie Not_A_Manga. Myślę, że można tutaj poszaleć i przedstawić inne jego wersje. Ja czasem mieszam jajko z poszatkowaną kapustą i pokrojoną szynką (bekon w Japonii jest dość niesmaczny), przyprawiam jedynie solą z pieprzem, i wstawiam do mikrofali na 3 minuty.

Składniki:

Jajka                        3
Szpinak                      około 100 gramów
Bekon (można użyć szynki)    25 gramów
Majonez                      1 łyżka
Sól, pieprz                  do smaku

Wykonanie:

  1. Umyj i porwij szpinak na większe kawałki. Wrzuć do mikrofali na półtorej minuty (600 W), po wyjęciu zanurz w zimnej wodzie, wyciśnij.
  2. Pokrój bekon w kostkę.
  3. W misce wymieszaj jajko ze szpinakiem, bekonem, majonezem i solą, pieprzem. Podgrzej w 600 W przez 3 minuty.
Gotowe do wszamania!

Przepis pochodzi z książki てんきち母ちゃんのゆる糖質オフのやせる献立-たっぷり食べてウエストマイナス9cm!
Dedykowanej dla matek, które przez ograniczenie cukru chcą stracić centymetry w talii. Postanowiłam większość z nich zamieścić na blogu, gdyż są dość zdrowe jak na codzienną japońską kuchnię. Mało jest w nich cukru, soli i mięsa, a bardzo dużo warzyw, co niestety nie jest typowe. Do tego dania są bardzo proste w przygotowaniu, dlatego polecane dla zarobionych ludzi (czy to matek, czy ludzi z ograniczonym czasie, którzy chcę zdrowo gotować). Możecie książkę zakupić na Amazonie. Polecam!. Blog autorki Inoue Kanae również warto sprawdzić.

  • Share:

You Might Also Like

0 comments