Czarodziejskie szminki z Japonii

By To Nie Manga - 24 stycznia

Alicja i jej szminka


O szminkach z drugiej ręki

Blogerka modowa to nie ja. Mejkap nie jest mi raczej bliski. 
Lubię się lekko pomalować. Jednak całe moje zabiegi trwają góra pięć minut.
Krem BB, trochę pudru, pomalować oczy kreską, na imprezę dołożyć cień do powiek. Do ust zwykle mentolowa pomadka (dajcie znać, jeśli chcecie poznać moją ulubioną markę)


Szminkowe tragedie

Szminki zawsze kłóciły się z moją filozofią życiową niezawracania dupy. Bo to trzeba taką porządnie nałożyć by nie wychodziła gdzie nie trzeba, a potem uważać, by jej nie rozmazać. Co w moim przypadku jest nie lada wyzwaniem.

Kto jest fanem małej Syrenki

Błyszczykowe problemy

Później pojawiły się błyszczyki. Tylko że tutaj kolejny problem. Zawieje wiatr, obróć głowę i się włosy przylepiają.

Czarodziejska szminka

Pamiętam za to szminkę, która zmieniała kolor ust. Moja mama miała taką, która tworzyła na ustach zabójczo różowy kolor,dość długo się utrzymujący.
Jednym słowem wygoda i mała upierdliwość.
Gdy zobaczyłam więc szminki z Arielką, Alicją z Krainy Czarów i Bellą z Pięknej i Bestii długo się nie namyślałam.

Three blooming lip color

Disneyowe szminki - Blooming Lip Color

Szminki, by uczynić je jeszcze bardziej fikuśnymi zawierają ususzony w środku kwiatek, jak ostrzega producent, niejadalny.
Mnie te szminki fajnie barwią usta i ich nie wysuszają. 

Blooming Lip Color Alice

Sprawdziłam ich skład na Lupa Kosmetyczna i wygląda na porządny (Isostearic acid, Hydroxystearic acid, Isononyl isononanoate, Caprylic acid, Ethylhexyl palmitate, Pentaerythrityl tetraisostearate, Tocopheryl Acetate).


Najciekawszy jest tutaj pigment RED 27 w Azji nazywany pigmentem 218. To on właśnie zabarwia nasze usta. Mieszany z innymi kolorami może dawać różny poziom intensywności. 


Pigment zmieszany z olejami nie pokazuje swojego koloru, ten pojawia się, dopiero gdy rozpuści się na naszych ustach. Warto sprawdzić na sobie, czy taki kolor nam odpowiada, jak rozprowadza się na naszych ustach i jak długo na nich trzyma.

Zachęcam was do takiej zabawy.

  • Share:

You Might Also Like

1 comments

  1. Przynajmniej pod maseczkami się zaoszczędza, obecnie tylko ochronne, ale Alicja mi się podoba.

    OdpowiedzUsuń