Magiczna rozświetlona noc w Takaishi - Japonia, o której cudzoziemcy zapominają

By To Nie Manga - 28 listopada

Małe wydarzenia też niosą w sobie jakąś magię

Poszukiwanie ciekawych wydarzeń w Japonii

Wiem, że większość z ludzi interesujących się Japonią, lubi czytać o tych popularniejszych miejscach.

Słonecznik namalowany i podpisany

Często ludzie piszący o niej, dużo bardziej popularni ode mnie twierdzą, że pokazują tę prawdziwą Japonię. 

Jak łatwo przemieć zwykłe słoiki w coś pięknego


Doprawdy bywa, że zastanawiam się, czy ja tutaj żyję już ponad pięć lat, a może to tylko sen. Gdybym pokazała, jak wygląda moje najbliższe otoczenie, moglibyście być niejako zaskoczeni. Z drugiej strony, ja lubię dziwaczne połączenia brzydoty i zniszczenia.

Czas na zdjęcia

Dużo większe wrażenie, niż wypasione budynki i świątynie robi na mnie natura. Póki mieszkam blisko parku, znoszę przejeżdżające pociągi i samochody tuż pod moimi oknami na parterze. Do tego zwykle mój dzień pracy to jest około 12 godzin poza domem. Dlatego też w weekendy, nieszczególnie porywa mnie pomysł, by gdzieś tłuc się pociągiem, by potem w tłumie przeciskać się, by zobaczyć jakieś super miejsce i czekać, aż wszyscy odbębnią konieczne selfi. 

Kreatywność nie zna granic


Zarazem Japonia oferuje całkiem dużo możliwości dla ludzi takich ja. Trochę sceptycznych, trochę leniwych. 

Gdzie jest mój słoik?


Wystarczy przeglądać na bieżąco ogłoszenia na tablicach w okolicy bądź te w większych centrach handlowych. Tak też trafiłam na małe wydarzenie dość blisko mojego domu.

Płoną ognie, płoną ognie


Rozświetlona lampionami noc w Takaishi

Na osiedlu, na malutkim skwerku w pobliżu rzeki porozstawiano około 5000 tysięcy świeczek w słoiczkach.

Takaishi candle festival


W trakcie wydarzenia odbywały się też różne koncerty i pokazy. Przyjemnie też patrzyło się na dzieci, które były wyraźnie zaczarowane niektórymi lampionami. 

Kontemplacja


Na miejscu były też stoiska z festiwalowym jedzeniem; banany w czekoladzie, smażony makaron, owoce w cukrze itp.

Inni robią zdjęcia, robię i ja


W tym roku niestety się nie odbył. Miejmy nadzieję, że przyszły rok będzie już dla nas wszystkich normalniejszy.

Serce

  • Share:

You Might Also Like

0 comments