Dziwna, ale pyszna pomidorówka — z prostego japońskiego przepisu

By To Nie Manga - 04 kwietnia

Intrygująca odsłona pomidorowej z japońskiego przepisu

Pomidorówka po japońsku


Ach te cudowne pomidory. Chociażby te malinowe, które tak cudownie pachną. Gdzie im tam do tych biednych japońskich, które mega drogie rzadko dorównują w słodkości tym polskim, a przewyższają je znacznie ceną. 

Mimo że pomidorówka to moja ukochana zupa, wraz z ogórkową na kiszonych ogórkach, jest to danie, które niestety raczej sobie odpuszczam. A wypróbowałam dziesiątki różnych przepisów na nią, I wcale nie na rosole z wczoraj. 

Gdy zobaczyłam przepis, pomyślałam; To nie może się udać. Czeka mnie spektakularna porażka. Tutaj jednak zaskakujący sukces. Lekko słodkawo-kwaskowy smak sprawdził się dla mnie w stu procentach. Dlatego nie bójcie się i testujcie. Przepis banalny jak zawsze. Czas zakasać rękawy. Podzielcie się ze mną wynikami lub zdjęciami z waszych wersji.

Składniki:


Pomidor                         1
Cebulka                         dymka połowa
Wywar z krewetek i okry         półtora kubka
Skóra z kurczaka
Mieszanka A:
Starty imbir                    łyżeczka
Sól                             pół łyżeczki
Olej sezamowy i czarny pieprz   przystrojenie



Wykonanie:

1. Pomidora obrać ze skórki pokroić na ćwiartki. Dymkę pokroić w grubsze paski.

2. Do garnka wlać wywar, dorzuć skórę kurczaka, gotuj i usuwaj nieczystości.

3. Gdy zupa nabierze klarowności, dodaj pomidora i dymkę. Gdy warzywa zmiękną, wlej mieszankę A. Usuń skórę. Gotowe.


Przepis pochodzi z książki てんきち母ちゃんのゆる糖質オフのやせる献立-たっぷり食べてウエストマイナス9cm!
Dedykowanej dla matek, które przez ograniczenie cukru chcą stracić centymetry w talii. Postanowiłam większość z nich zamieścić na blogu, gdyż są dość zdrowe jak na codzienną japońską kuchnię. Mało jest w nich cukru, soli i mięsa, a bardzo dużo warzyw, co niestety nie jest typowe. Do tego dania są bardzo proste w przygotowaniu, dlatego polecane dla zarobionych ludzi (czy to matek, czy ludzi z ograniczonym czasie, którzy chcę zdrowo gotować). Możecie książkę zakupić na Amazonie. Polecam!. Blog autorki Inoue Kanae również warto sprawdzić.


  • Share:

You Might Also Like

2 comments