Lody z wkładką makaronową, czyli ramen na deser

By To Nie Manga - 15 lutego

A gdyby tak zjeść lody ramen


Zupka chińska z lodami?

Są pewne połączenia, które mogą wydawać się dziwne. W czasach mojej młodości przeciętna kuchnia polska była raczej tradycyjna. Swojego czasu wielkim szaleństwem był schabowy z ananasem. Człowiek czuł, że łamie wszelkie granice. Przecież to wariactwo, słodkie i słone, jak to możliwe. Świat się jednak zglobalizował i okazało się, że praktycznie nie ma ograniczeń. 

Chrup, chrup, chrup, zimno tu


Wydaje mi się, że ludzi w kuchni można podzielić na dwa typy. Jednym będzie tradycjonalista, drugim ryzykant. Ja, chociaż mam ulubione smaki, lubię próbować dziwactw. Część z nich okazuje się smakować rozczarowaniem.

Dzisiaj zupka chińska w deserze

Bywa jednak, że ryzyko się opłaci.
Jeśli więc zobaczycie gdzieś lody waniliowe z makaronem ramen, zaufajcie mi. To jest całkiem sensowne połączenie. Lekko solony, przypalony makaron świetnie komponuje się ze słodkimi lodami. Dodatkowo różnica tekstur wzbogaca całą zabawę. 
Mam wrażenie, że w kuchni europejskiej  zapominamy o tym, jak ważne jest, by jeść rzeczy o różnej teksturze; miękkie, chrupkie, klejące się w takim zestawieniu, by uczynić danie jeszcze ciekawszym przeżyciem dla naszego podniebienia.
Więc łyżki w ruch i szamiemy. 

  • Share:

You Might Also Like

0 comments