Kotlet z łososia, w towarzystwie ekspresowo marynowanych ogórków i majonezu podrasowanego wasabi

By To Nie Manga - 12 maja

Kotlet z łososia w towarzystwie piklowanych ogórków i majonezu wymieszanego z wasabi


Geneza przepisu na łososiowe kotlety


Pierwszy raz przyszedł mi do głowy pomysł na ten prosty kotlet, gdy obejrzałam jeden z filmików na kanale youtuberki Micaeli Braithwaite. Pomyślałam sobie, w sumie czemu nie zrobiłam tego wcześniej. Chociaż niektórym może wydawać się to profanacją łososia, jednak gdy de facto nie mamy dostępu do świeżego, może to być dobrym pomysłem. 
Dodatkowo jeśli nie jesteście wielkimi fanami ryb, być może tutaj Wam zasmakuje. Kto wie, może to zachęci dzieci, w końcu to kotlet. Można przygotować to danie w formie burgera, lub zjeść po prostu z ryżem. 
Dla mnie prawdziwym odkryciem były tutaj piklowane ogórki, które robi się niezwykle szybko i łatwo, a smakują po prostu świetnie. Zabierajmy się więc do pracy.


Składniki:


1/4 szklanki octu ( ja użyłam jabłkowego)
1 łyżeczka cukru
ogórek ( wzięłam jaki był w sklepie)
4 dymki
około 400 gram oczyszczonych filetów łososia (bez skóry i ości)
pieprz i sól
bułka tarta lub zmielone siemie lniane około pół szklanki
jajko


Wykonanie:


Pokrój ogórek w cienkie talarki, lub zetrzyj w takowe. 
Ocet wymieszaj z cukrem, zagotuj chwilę w rondelku następnie dorzuć ogórki. Im dłużej tak się wyleżą tym będą kwaśniejsze, czyli dla mnie osobiście, smaczniejsze.
Filety łososia pokrój lub zmiel na drobne kawałki wymieszaj ze skrojonymi dymkami, jajkiem i bułką tartą (ja osobiście korzystam z mielonego siemienia jeśli tylko mogę). Dopraw solą i pieprzem.
Teraz pozostaje tylko uformować kotlety i smażyć je na patelni.
Jako sosu używałam majonezu z  zmieszanego z wasabi. Po prostu dodawajcie wasabi aż majonez osiągnie poziom ostrości jaki lubicie.

Jako źródła skorzystałam z (jednak zmieniłam część wytycznych) :
Źródłowy przepis po angielsku

  • Share:

You Might Also Like

0 comments