Dynia na słodko czyli po japońsku kabocha no nimono

By To Nie Manga - 03 lutego



Nie wiem jak w Waszych domach, ale w moim raczej nie jadło się dyni, ani kabaczków. Przynajmniej nie w takiej ilości, bym dobrze o tym pamiętała. Kiedy zaczęłam mieszkać sama, spróbowałam przygotować zupę dyniową. Była to jedna z moich większych porażek kulinarnych. 

Dzisiaj chciałam Wam przedstawić bardzo prosty przepis na kabochę (japońską dynię lub kabaczka), który jest dość powszechnym tutaj daniem. A jego ogromną zaletą jest prosty sposób przygotowania. Właściwie najtrudniej jest pokroić samą dynię, potem pozostaje tylko gotowanie. Ja używam maszyny do ryżu, w zależności od twardości dyni gotuję się ona od 20 do 40 minut. Uwaga przepis nie jest wegetariański, gdyż zawiera wywar rybny. 

Myślę, że najlepiej do tego dania nadaje się zielone warzywo, które często jest sprzedawane w Polsce pod nazwą dyni hokkaido. Chociaż ku mojemu zdziwieniu, niekoniecznie jest to odpowiednia dla niego nazwa. 

Przepis na japońską dynię na słodko


Składniki:


Japońska dynia  40 gram
Dashi           100 mililitrów
Sos sojowy      pół łyżeczki
Cukier          łyżeczka

Opcjonalnie można dodać łyżeczkę sake


Przygotowanie:


1.Pokrój dynię w paski a następnie w kawałki przypominające kwadraty. Krój ostrożnie, warzywo jest bardzo twarde. Warto zaopatrzyć się w porządny nóż. (Skórkę zostawiamy)

2. W niektórych przepisach dynię zmiękcza się przed gotowaniem w mikrofalówce lub piekarniku. Ja osobiście dodaję wszystkie składniki i gotuję do miękkości.



  • Share:

You Might Also Like

0 comments