Letnie bakłażany w sam raz na każdą porę roku

By To Nie Manga - 18 lutego

Gdy pierwszy raz spotkałam się bakłażanem zapałałam do niego szczerą niechęcią. Ugotowany przypominał gąbkę chłonącą wodę z przebijającą goryczą.Postanowiłam go w miarę możliwości unikać. Jednak moja wrodzona ciekawość sprawiła, że  przełamałam wielokrotnie uprzedzenia. Sprawdzałam więc  czy aby nie będzie smakował mi w innej formie. Mimo, że dalej nie jest moim faworytem jadam go znacznie częściej. Sama byłam zaskoczona że w Japonii jest to tak popularne warzywo. Szczególnie latem uginają się pod nim półki zachwycając różnorodnością. Osobiście bakłażan kojarzył mi się z kuchnią włoską ale dzisiaj przedstawię dwa bardzo proste przepisy, w których użyty jest on trochę inaczej.

Jeśli przebywacie w Japonii te przepisy są w sam raz na oszczędną kieszeń. W Polsce ze względu na obecność mniej dostępnych składników ich koszt zdecydowanie może się podnieść.Jeśli nadal chcecie spróbować nie przesadzajcie z ekskluzywnością składników. Kupcie najtańszy dostępny mirin i sake, w przepisach są używane w małych ilościach więc powinno wam starczyć na dłużej.
Poniżej przedstawiam pomysł na lekką sałatkę jak i drugie danie w sam raz do spałaszowania z porcją ryżu czy to nawet ugotowanych ziemniaków.


Prosta bakłażanowa przekąska



Składniki:
Bakłażany 150 g
kombu 5 gram
olej sezamowy 1 łyżeczka
ocet 1 łyżeczka
sezam 1 łyżeczka

Bakłażany zetrzyj lub pokrój w cienkie plasterki. Wymieszaj olej z octem ( w przepisie był ocet cytrynowy ja użyłam jabłkowego) dodaj kombu. Na koniec posyp wszystko sezamem.

Bakłażanowa mielonka




Składniki:
Bakłażany 250 g
Fasolka szparagowa 6 strączków
Mielony kurczak 150g

Mikstura A sake 2 łyżki
przyprawa curry 2 łyżki

Mikstura B sos sojowy, mirin 1 łyżka
cukier 1 łyżeczka

Mikstura C skrobia 1 łyżeczka
woda 1 łyżeczka


Bakłażanom odciąć czubki, przekroić je na pół następnie naciąć skórkę w dość równych odstępach. Potnij połówki na większe kawałki.
Fasolkę szparagową przetnij pod kątem na pół.
Mięso wymieszaj z miksturą A. Smaż na patelni aż zmieni kolor po czym dodaj szklankę wody i miksturę B.
Dorzuć bakłażany i fasolkę. Duś przez około 10 minut, aż całe danie stężeje i warzywa będą ugotowane.


Przepisy zaczerpnięte z czasopisma 簡単!ラクラク! 夏おかず wydawnictwa Gakken z 2017

  • Share:

You Might Also Like

0 comments